de eerste vlucht - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van dave Faber - WaarBenJij.nu de eerste vlucht - Reisverslag uit Isla de Fuerteventura, Spanje van dave Faber - WaarBenJij.nu

de eerste vlucht

Door: dave

Blijf op de hoogte en volg dave

07 Februari 2015 | Spanje, Isla de Fuerteventura

van schiphol richting fuerteventura een eiland naast gran canaria (spanje). eenmaal aan boord in het vliegtuig valt het mij al op dat er niet veel mensen onder de 65 zijn, een ticket naar benidorm had ik niet verwacht zeker niet om je wereld reis mee te beginnen. maar we blijven positief. een vrouwtje naast ons begint al snel een gesprek over wat zij daar gaat doen... 7 dagen golven met der vriendin dit word een heus avontuur, we krijgen nog advies van een vrouwtje wat al de hele vlucht aan de wijn zit dat het eiland een mooie zandbak heeft.... blijkbaar bedoelde ze daarmee het hele eiland kalen vlaktes met stenen zand en niks geen boom of planten te bekennen. aangekomen bij de luchthaven beginnen wij eigelijk meteen met nadenken over hoe en wat. slaapplek en een warmen douch. eerst zoek opdracht met de taxi naar puerto del rosario daar vonden we een hostel maar eigelijk is het meer een hotel 1 kamer met 2 bedden en aparte douch, de prijs was goed en we hadden verder eigelijk geen optie, tas gedropt en even lekker wat eten. na een klein rondje merken we al snel waar we zijn geland, met een boekje Wat & hoe kunnen we een klein beetje duidelijk maken wat we willen maar dit stadje heeft niet veel te bieden. een heel klein restaurantje vlak bij het hotel verkocht pizza vers gebakken, de geur schoot meteen je neus in, en na de wandeling hadden we echt heel erg honger. achter de oven staat een klein spaans vrouwtje, volgens mij liep haar dochter in de bediening en haar zoon deed de pizza voor thuisbezorgen. we nemen plaats bestellen dos cervezas en een heerlijk belegte pizza met ham,kaas,ui,salami,becon,paprika,gehakt. we waren een beetje aan het overlegen wat te doen en wisten eigelijk niet wat de mogelijkheden waren om weer van dit eiland af te komen dus vroegen de jongen damen in de bediening voor hulp. ze sprak helaas niet erg goed engels maar blijkbaar haar moeder wel. zo'n lief vrouw zocht meteen op internet naar alle mogelijkheden om hier weer weg te kunnen boot vliegtuig bus richting vliegveld of richting de haven alles werd genoteerd, een prachtig en warmen deken van vriendelijkheid. de eerst dag zit er dan al weer bijna op dus werd tijd voor een dutje

dag nummer 2, eindelijk het besef dat je een reis aan het maken bent met de informatie van gister stappen wij in een bus richting de haven daar vertrekt om 3 uur onze boot richting gran canaria het 2de eiland wat we gaan bezoeken van af daar vliegen er namelijk meer vluchtig naar ander landen dan waar wij begonnen. een reis van 4 uur op een boot leerde mij dat ik geen zee benen heb, de boot wiebelt van links naar recht voor naar achter, de eerst paar x zijn wel leuk maar naar een uur is mijn hoofd wel klaar met al die rare bewegingen, verder is er ook niet veel te beleven op de boot dus slaap ik deze boottocht wel uit
19:00 uur aangekomen bij gran canaria in de haven staan wat taxi's verder kun je een heel stuk zelf lopen om in de stad te komen maar daar hadden we niet echt de energie voor. wederom een klein spaans vrouwtje vraagt waar we heen moeten. maar na de langen reis op het water komt er niet echt een spaans woord uit en er spreken maar weinig mensen hier verstaanbaar engels. toch snap de vrouw dat we hier alleen zijn voor een door reis en bracht ons meteen naar een hotel halve wegen stopt ze zelf de meter en stapt uit om in het hotel te vragen voor een kamer. de 2de ontmoeting met een spaanse vrouw is wederom vol met liefde en dankbaarheid, bijna niet te beschrijven wat zo iemand op dat moment met je kan doen. helaas was het hotel aan de duren kant en vroegen wij de jongen dame achter de receptie naar een hostel, deze sprak gelukkig wel een beetje engels en ging op internet meteen zoeken, we kregen een kaart mee van de stad met daarom aangewezen waar de hostel was 15 minuten lopen aan het strand. aan de boulevard zag je meteen dat dit eiland veel meer leefde dan waar we gister begonnen. opzoek naar het hostel, met me vermoeide hoofd lopen we de hele boulevard af maar vonden geen hostel onderweg, niet echt goed gekeken want de zee die op het strand slaat en de kunstwerken van zand trekken wel een beetje je aandacht weg van wat je doel was. maar na wat straatje af gelopen te hebben zag anouk een klein blauw huisje met een surfplank op de duur een hostel voor surfers, daar zullen vast wel engels sprekende mensen zijn en hoopelijk hebben ze nog 2 bedden vrij, gelukkig was het niet zo druk en voor 1 nachtje slapen maken zijn graag een plekje vrij, meerde jongens met een leeftijd tussen de 20 tot 30 vullen het terras op het dak van de hostel een eigen bar uitzicht op het strand en meerder banken stoelen en kaarsje maken het een hele fijn plek om even tot rust te komen, even douchen en babbelen met mensen die je eindelijk een beetje verstaan, na een paar biertjes krijgen we te horen dat op het eiland vandaag de carnival is begonnen, met een klein groepje surfers gaan we richt het plein waar alle jeugd zicht heeft verzameld om hun dans pasje en gekke uitfit te laten zien. een jongen uit de groep vraagt al snel waarom jongens hier zijn verkleed in dames kleding tututjes bh legging alles word hier gedragen.een verhaal over carnival ga ik niet helemaal typen dit zijn de dingen die je gewoon had mee moeten maken met 1 woord te beschrijven estupendo, fenomenal!! dit was een laat avondje dus morgen ergens relaxen en zoeken naar een woob plek want deze dagen waren heel erg mooi maar dit houw je niet een half jaar vol.

vanochtend via woob een berichtje verstuurd naar meerderen mensen die zoekt voor hulp op hun farm. na 2 minuten al een berichtje terug en zometeen al een skype gesprek om 15 feb daar heen te gaan, tot zo ver het begin van me wereld reis het volgende bericht zal even duren we hebben een week om te vertrekken naar kroatie ik kijk of ik tussen door nog een berichtje kan versturen en ander we keep in touch hasta luego !!

• 07 Februari 2015 - 15:09

Kim Noord:

Hoi Dave, top verslag ik ga je volgen. Veel plezier man. Wat een avontuur top dat je dit doet.

Groetjes.

• 07 Februari 2015 - 19:14

Lia:

Ben jij dezelfde jongen die vorige week nog zei, uh jullie zullen me niet veel horen.wat een tekst Dave geweldig ga zo door.

• 08 Februari 2015 - 14:30

Christa:

Leuk Dave. Zoals im al eerder schreef. Ik ga je blijven volgen. Have Fun!

• 08 Februari 2015 - 19:44

Wilma:

leuk dave blijf ons opdehoogten houden
    zo kunnen we tog meegenieten van al je avontuuren

• 09 Februari 2015 - 19:20

Marianne Vedder:

Wat leuk Dave,in gedachte zie ik het al voor me,erg leuk om te lezen hoor! Veel succes en vanuit druilerig Holland groetjes van de Veddertjes